HDIOC AC

porównaj z innymi ubezpieczycielami

“Harmonia, Doświadczenie, Innowacyjność” - tak na stronie internetowej HDI opisuje wartości, którym podporządkowuje swoją działalność. Marka jest częścią spółki TUiR "WARTA" S.A., która według rankingu Rzecznika Finansowego w 2018 r miała 13,5% udziału w rynku ubezpieczeń.

Opinie o HDI

Aby ocenić, zaznacz wybraną liczbę gwiazdek z każdej kategorii.
Łatwość likwidacji
4.5
Dodatkowe polisy w pakiecie z OC
5.0
Zakres ochrony w stosunku do ceny
5.0
Kontakt z ubezpieczycielem
4.0
Ogólna ocena
4.0

HDI - OC komunikacyjne

SUMY GWARANCYJNE

Kwoty, do jakich HDI odpowiada, gdy jego klient spowoduje wypadek drogowy są wysokie. Nie ma więc obawy, że nie wystarczy na pokrycie zobowiązań kierowcy. Ich wysokość reguluje prawo, które dotyczy wszystkich towarzystw ubezpieczeniowych. Sumy gwarancyjne zależą jedynie od tego, czy szkoda dotyczy mienia, czy osoby i wynoszą:
  • 1,05 mln euro w przypadku szkód rzeczowych,
  • 5,21 mln euro, gdy w wypadku zostaną poszkodowani ludzie.

ZAKRES OCHRONY

Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych zawiera listę sytuacji, w których kierowca może liczyć na wsparcie ubezpieczyciela. Polisa OC w HDI będzie obowiązywała, gdy szkoda powstanie:
  • w trakcie jazdy,
  • podczas zatrzymywania auta i postoju,
  • w czasie wsiadania i wysiadania,
  • podczas załadunku i rozładunku.

WYŁĄCZENIA

Informacje o wyłączeniach odpowiedzialności, czyli o sytuacjach, w których ubezpieczenie kupione w HDI nie będzie działało, również znajdziesz we wspomnianej wyżej ustawie. W poniższych przypadkach TU może odmówić wypłaty odszkodowania. Wówczas będziesz musiał pokryć koszty naprawy samochodu czy leczenia poszkodowanych z własnych środków. Ubezpieczenie OC nie zadziała zatem:
  • gdy wypadek spowodowała osoba bez uprawnień do prowadzenia pojazdów,
  • gdy w spowodowanym przez Ciebie wypadku ucierpi bliska Ci osoba lub drugi samochód należący do Ciebie,
  • gdy skutkiem wypadku będzie skażenie środowiska,
  • gdy zniszczeniu ulegną bagaże przewożone za opłatą, a także dokumenty, biżuteria, pieniądze, papiery wartościowe, zbiory kolekcjonerskie,
  • gdy spowodujesz wypadek pod wpływem alkoholu lub narkotyków,
  • gdy winnym zdarzenia będzie osoba, która nie ma prawa jazdy.

Dodatkowe polisy w pakiecie z OC HDI

  • Zielona Karta
  • Assistance standard
  • Bezpośrednia Likwidacja Szkody
  • Zielona Karta
  • Assistance standard
  • Bezpośrednia Likwidacja Szkody

Zielona Karta to swego rodzaju potwierdzenie polisy OC, które przyda się podczas wyjazdu poza granice Unii Europejskiej oraz do takich krajów, jak Norwegia czy Islandia. Tym, którzy wykupili ubezpieczenie OC w HDI towarzystwo to wystawia Zieloną Kartę bez dodatkowych opłat. Trzeba jednak pamiętać, żeby pojawić się z wnioskiem odpowiednio wcześnie, najlepiej maksymalnie 2 tygodnie przed wyjazdem, żeby ubezpieczyciel zdążył przygotować dokument.

Gdy spowodujesz wypadek, pomoc przyda się nie tylko poszkodowanemu, ale też Tobie. Chociażby ta organizacyjna. HDI oferuje OC w wersji Turbo, która jest nieco droższa, ale zawiera atrakcyjne dodatki. Jednym z nich jest wsparcie Assistance Standard, umożliwiające skorzystanie z porady ubezpieczyciela po wypadku. Konsultant HDI przez telefon podpowie, jak zachować się po zdarzeniu drogowym, a do tego wyśle lawetę, która przetransportuje Twój samochód w granicach 100 km od miejsca zdarzenia.

Do systemu BLS należy coraz więcej towarzystw, w tym HDI. Wszystko dla większej wygody kierowców. Dzięki systemowi Bezpośredniej Likwidacji Szkody nie musisz ubiegać się o odszkodowanie w TU sprawcy, jeśli ktoś inny spowodował kolizję, w której ucierpiałeś. Jako ubezpieczony w HDI wystarczy, że zgłosisz szkodę swojemu ubezpieczycielowi, a ten wypłaci Ci odszkodowanie, a następnie odzyska pieniądze z OC winowajcy. HDI zastrzega jednak, że w ramach BLS nie likwiduje szkód:

  • osobowych,
  • majątkowych, gdy koszt naprawy przekracza 30 tys. zł,
  • tych, które powstały za granicą, 
  • jeśli TU sprawcy nie należy do systemu BLS,
  • jeśli w zdarzeniu uczestniczyły więcej niż 2 pojazdy.

Ubezpieczenie AC w HDI

OC chroni Twoja kieszeń, ale odszkodowanie zapewnia poszkodowanym przez Ciebie osobom. Tymczasem przecież Ty też możesz potrzebować wsparcia w naprawie auta. To zapewni Ci autocasco, które w HDI chroni na wypadek uszkodzenia, całkowitego zniszczenia lub kradzieży pojazdu, czy też jego części. W tym TU masz do wyboru jeden z trzech wariantów.

Pakiet HDI AC

Ubezpieczenie autocasco w tym wariancie zakłada wypłatę odszkodowania na podstawie kosztorysu. Nie będziesz musiał zatem przedstawiać faktur i rachunków za naprawę uszkodzonego samochodu. Rekompensatę przyznaną na podstawie szacunkowego kosztu usunięcia szkody będziesz mógł przeznaczyć na naprawę w tańszym warsztacie lub dokonać jej samodzielnie, zachowując część pieniędzy.

Pakiet HDI AC Turbo

Wybierając ten wariant AC pozostawiasz sobie otwartą furtkę - po wypadku będziesz mógł zdecydować, czy wolisz otrzymać pieniądze do ręki i zatroszczyć się o naprawę auta we własnym zakresie, czy powierzysz likwidację szkody ubezpieczycielowi. Wariant serwisowy w HDI pozwala na naprawę uszkodzonego pojazdu w jednym z 500 punktów, a jeśli rozszerzysz ten pakiet, będziesz mógł mieć pewność, że Twój samochód zostanie zreperowany w autoryzowanym punkcie.AC w opcji Turbo to również gwarancja wypłaty pełnego odszkodowania, wyliczonego zgodnie z wartością rynkową samochodu i możliwość dokupienia ochrony zniżek.

Pakiet Złoty AC

Jeśli po roku bezszkodowej jazdy zdecydujesz się na przedłużenie umowy z HDI i wybierzesz pakiet AC Turbo, otrzymasz pakiet Złoty AC, a wraz z nim preferencyjną formę likwidacji szkody oraz możliwość otrzymania 110% wartości rynkowej auta po kradzieży. Po zniszczeniu samochodu ubezpieczyciel nie będzie brał pod uwagę badań technicznych pojazdu, a po kradzieży nie poprosi o dowód rejestracyjny.WYŁĄCZENIAJak każdy ubezpieczyciel, również HDI zastrzega kilka skrajnych sytuacji, w których nie udzieli pomocy kierowcom:
  • umyślne spowodowanie szkody,
  • wyrządzenie szkody pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających,
  • kradzież spowodowana nieodpowiednim zabezpieczeniem auta (np. pozostawieniem kluczyków w środku),
  • uszkodzenie pojazdu podczas udziału w wyścigach,
  • zatankowanie samochodu nieodpowiednim rodzajem paliwa.

Zgłoszenie szkody w HDI

Tel:
+48 801 801 181

Wypowiedzenie OC AC w HDI

Kontakt z ubezpieczycielem

  • telefoniczny (infolinia): 22 449 99 99 lub 801 801 181,
  • wybierając jeden z dostępnych formularzy kontaktowych,
  • za pośrednictwem poczty, wysyłając przesyłkę na adres:
Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA S.A.
  1. Łagiewnicka 33A,
30-417 Kraków lub Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA S.A.Ul. Zabrska 1040-083 Katowice.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *